Ymmärrä ja kehitä mainontaa tiedon avulla
Kanpanjasi tuottavat dataa, mutta sen tulkinta ei ole aina helppoa. Selkeällä dashboardilla ja tilannekuvalla ymmärrät ja reagoit tuloksiin paremmin.
Selkeyttä monikanavaiseen markkinointiin
Dataa tulee joka puolelta, mutta sen tulkinta on usein haastavaa. Sinullakin voi olla lukuisia eri kampanjoita meneillään ja alustasta riippuen niiden tulokset näyttävät hitusen erilaisilta. Mitä jos voisitkin asettaa kaikki kampanjat ja alustat samalle viivalle. Hyvä markkinoinnin dashboard tekee juuri sen. Saat selkeän tilannekuvan, joka kertoo mitkä kanavat oikeasti toimivat teidän kampanjassanne.
Asiakkaiden suusta
Arttu Piri
Analyytikko
Tekniikan akateemiset TEK
Asiakas
Asiakas
Tulokset Googlesta, Metalta ja sähkopostista - kaikki samassa paikassa!
Mitä jos voisit yhdistää kaikkien kampanjoiden kulut ja tulokset. Entä jos voisit ennustaa tuloksia myyntiputkesi perusteella. Markkinoinnin dashboard auttaa sinua juuti tällaisissa asioissa. Lisäksi:
Ymmärrät kokonaisuuden
Säästät aikaa
Voit keskittyä kivoihin juttuihin
Toimialat
Yrityksen talous
Tiedolla johtaminen edellyttää laadukkaita mittareita yrityksesi taloudesta, prosesseista ja nykytilasta. Käyttäjäystävälliset raportit ja oikein valitut mittarit auttavat yrityksen johtoa tekemään oikeita päätöksiä oikeaan aikaan. Raportilla voidaan esitellä esimerkiksi:
Käyttökatetta ja liikevaihtoa
Kuluja ja niiden muutoksia
Tavoitteiden toteutuminen
manuaalisesti koostettavat kuukausiraportit voi automatisoida ja upottaa suoraan power point -kalvoihin! Voit siis avata saman power pointin joka kuukasipalaverin yhteydessä ja luvut päivittyvät siihen automaattisesti.
Teollisuus
Jokainen prosessi ja tuotantolinja synnyttävät valtavia määriä dataa. Niistä saadun tiedon koostaminen manuaalisesti on työlästä, ja vie aikaa varsinaisten toimenpiteiden suunnittelulta. Automaattisesti päivittyvä raportteihin voidaan sisällyttää esimerkiksi:
Läpimenoaika
Toimintaprosentti
Sähkön kulutus
datavisualisointiohjelmalla tehdyt raportit voidaan ajastaa siten, että kun tuotannon tunnusluvut saavuttavat ennaltamääritetyn ala- tai ylärajan, niin niistä lähetetään automaattinen raportti suoraan sähköpostiin.
Henkilöstöhallinto
Hyvän henkilöstöjohtamisen avulla yrityksesi voi luoda edellytykset työhyvinvoinnin ja tuottavuuden kasvulle. Kokonaisuuden hallitseminen muuttuu kuitenkin nopeasti hyvin monimutkikkaaksi. Hyvä HR-raportti voi sisältää esimerkiksi seuraavat muuttujat:
Palkat ja niiden muutokset
Poissaolot
Työvoiman tarve
henkilötietoja sisältävien raporttien näkyvyyttä voidaan rajata käyttöoikeuksien avulla siten, että vain henkilöstöhallinnon työntekijöillä on pääsy työntekijöitä koskeviin raportteihin ja tietoihin.
Markkinointi
Markkinointi ja pelkästään mainonta jakautuu useaan kanavaan. Dataa ja mittareita on hirveästi ja jossain niiden seassa on tieto kampanjan kannattavuudesta. Hyvä markkinointi dashboard voi sisältää esimerkiksi:
Asiakkaan elinajan arvon (CLV)
CPC ja CPA luvut
Meneillään olevat A/B-testaukset
datavisualisointityökalulla voit yhdistää kaikista somealustoista saadun analytiikkadatan yhdelle dashboardille.
Raportoinnin ratkaisut
Meiltä löydät ratkaisut raportointinne edistämiseen. Mikäli sivun reunassa näkyvät esimerkit eivät vastaa tarpeitanne, niin olethan suoraan yhteydessä meihin! Teemme myös muita monimuotoisempia palvelukokonaisuuksia, joten älä epäröi ottaa yhteyttä.
Usein kysyttyä
Olemme vastanneet yleisimpiin kysymyksiin ohessa. Jos et löydä vastausta kysymykseesi, niin laita rohkeasti viestiä.
Kyllä. Datavisualisointityökaluilla kykenemme yhdistämään tiedon yhdelle raportille monista eri lähteistä. Tietoa voidaan yhdistää esimerkiksi organisaationne valmiista tietokannoista tai tarvittaessa exceleistä. Tietyissä tapauksissa tiedon siirtäminen suoraan lähdejärjestelmästä datavisualisointityökaluun on myös mahdollista.
Kyllä. Datavisualisointiohjelmien perusperiaatteet ovat hyvin samanlaisia, joten muilla ohjelmistoilla työskentely ei tuota ongelmia. Lisäkysymyksissä voit olla yhteydessä suoraan yrittäjäämme: Tero Takala, p. 044 7380 006 tai lähettää viestiä osoitteeseen tero.takala@datalead.fi
Suoritamme toimeksiannot pääasiassa etänä. Etätyöskentelymallin ansiosta kykenemme palvelemaan asiakkaitamme ympäri Suomea. Mikäli toimeksianto vaatii käyntejä paikanpäällä asiakkaan tiloissa, ei sekään ole ongelma!
Jokainen projekti hinnoitellaan tapauskohtaisesti. Voit laskea suuntaa-antavan hinnan hinnastosivullamme. Laskuri antaa arvion kuukausikohtaisesta hinnasta koko projektin ajalta. Projektin kesto arvioidaan varsinaisen tarjouksen yhteydessä.
Tarjoamme ammattitaitoista ja joustavaa raportoinninkehityspalvelua, jonka avulla raportoinninkehitys tuotetaan nopeasti ja resursseja hukkaamatta. Teknisen osaamisen lisäksi meille on myös tärkeää ymmärtää asiakkaamme liiketoimintaa ja raporttien loppukäyttäjiä, jotta lopputuloksena voidaan saada aidosti laadukkaita raportteja.
Kykenemme aloittamaan työt nopealla aikataululla. Toimeksiannon sisältö voidaan määritellä maksuttomalla arviokäynnillä ja asiantuntijamme voivat aloittaa työt organisaationne kanssa heti kun sopimus on allekirjoitettu.
Ota yhteyttä
Kysy rohkeasti lisää. Sovitaan lyhyt tapaaminen, jossa keskustellaan raportoinnin tarpeistanne ja selvitetään yhdessä miten voisimme olla avuksi.
Voit olla yhteydessä täyttämällä alla olevan lomakkeen.