Yhteistyön alkaessa asiakkaallamme oli jo käytössä Microsoft Power BI -datavisualisointiohjelma ja raportointia mm. asiakkuudenhallintajärjestelmästä saatuun dataan pohjautuen. Olemassa oleva raportointi oli käytännössä hyvä ja toimiva, mutta lisääntyneet raportointitarpeet aiheuttivat sen että kehitykseen tarvittiin lisäkäsiä. Asiakkaamme edustajien mukaan tarjousprosessin vasteajoissa oli parantamisen varaa ja sille haluttiin löytää ratkaisu. Muotoilimme heille uusia raportteja olemassa olevien raporttien tueksi, joiden avulla myyntitiimi kykeni tehostamaan tarjousprosessiaan ja siivoamaan KPI-mittareihin vääristymiä aiheuttavat datapisteet. Uusien raporttien visualisoinnissa keskityttiin erityisesti pullonkauloja aiheuttavien vaiheiden löytämiseen tarjousprosessissa, jotta myyntitiimit voisivat hyödyntää havaintoja päivittäisissä palavereissaan.
“Tähän projektiin lähdettäessä asiakkaalla oli selkeä tavoite ja sen saavuttamiseksi piti luoda mittarointijärjestelmä, joilla toiminnan laatua ja tehokkuutta pystyttäisiin seuraamaan luotettavasti. Oli hienoa nähdä kuinka tarjousten vasteaika parani sen ansiosta, että myyntitiimeille oli selkeämpää mitä mitataan ja miten. Tämän projektin aikana he saivat kaksi kärpästä yhdellä iskulla: datan laatu parani, kun siihen osattiin kiinnittää entistä tarkemmin huomiota ja myyntiprosessit tehostuivat, kun uusi mittarointi tuki tavoitteiden saavuttamista entisestään.” - Tero Takala, yrittäjä, Data Lead.
”Teron avulla saimme luotua organisaation käyttöön raportointinäkymät, joissa oli huomioitu sekä liiketoiminnan tavoite että käytettävyys. Tästä seurasi luonnollisesti paremmat tulokset, koska raportointi tuki operatiivista johtamista.” -Asiakkaan edustaja.