Tarjousprosessin vasteaikojen seuranta

Julkaistu
13.12.2024
Päivitetty
17.11.2024
taustakuva
Tarjousprosessin vasteaikojen seurantaTarjousprosessin vasteaikojen seuranta

Case: Tarjousvasteaikojen seuranta

Yhteistyön alkaessa asiakkaallamme oli jo käytössä Microsoft Power BI -datavisualisointiohjelma ja raportointia mm. asiakkuudenhallintajärjestelmästä saatuun dataan pohjautuen. Olemassa oleva raportointi oli käytännössä hyvä ja toimiva, mutta lisääntyneet raportointitarpeet aiheuttivat sen että kehitykseen tarvittiin lisäkäsiä.

Asiakkaamme edustajien mukaan tarjousprosessin vasteajoissa oli parantamisen varaa ja sille haluttiin löytää ratkaisu. Muotoilimme heille uusia raportteja olemassa olevien raporttien tueksi, joiden avulla myyntitiimi kykeni tehostamaan tarjousprosessiaan ja siivoamaan KPI-mittareihin vääristymiä aiheuttavat datapisteet. Uusien raporttien visualisoinnissa keskityttiin erityisesti pullonkauloja aiheuttavien vaiheiden löytämiseen tarjousprosessissa, jotta myyntitiimit voisivat hyödyntää havaintoja päivittäisissä palavereissaan. 

"Oli hienoa nähdä kuinka tarjousten vasteajat paranivat sen ansiosta, että myyntitiimeille oli selkeämpää mitä mitataan ja miten."

“Tähän projektiin lähdettäessä asiakkaalla oli selkeä tavoite ja sen saavuttamiseksi piti luoda mittarointijärjestelmä, joilla toiminnan laatua ja tehokkuutta pystyttäisiin seuraamaan luotettavasti. Oli hienoa nähdä kuinka tarjousten vasteajat paranivat sen ansiosta, että myyntitiimeille oli selkeämpää mitä mitataan ja miten. Projektin aikana asiakkaamme onnistui saavuttamaan erinomaisia tuloksia kahdella tärkeällä osa-alueella: datan laatu parani, kun siihen osattiin kiinnittää entistä tarkemmin huomiota ja myyntiprosessit tehostuivat, kun uusi mittarointi tuki tavoitteiden saavuttamista entisestään.” - Tero Takala, yrittäjä, Data Lead. 

”Teron avulla saimme luotua organisaation käyttöön raportointinäkymät, joissa oli huomioitu sekä liiketoiminnan tavoite että käytettävyys. Tästä seurasi luonnollisesti paremmat tulokset, koska raportointi tuki operatiivista johtamista.” -Asiakkaan edustaja.

Mikäli yrityksellänne on haasteita raporttien kanssa tai tarpeita raportoinninkehityksen saralla, niin ota meihin yhteyttä lomakkeella tai suoraan sähköpostilla/puhelimitse ja sovitaan lyhyt etäpalaveri. Palaverin aikana kartoitamme tilanteen ja tarjoamme asiantuntemustamme vastineeksi ajastanne!

info@datalead.fi

+358 44 7380 006

Ota yhteyttä

Kysy rohkeasti lisää. Sovitaan lyhyt tapaaminen, jossa keskustellaan raportoinnin tarpeistanne ja selvitetään yhdessä miten voisimme olla avuksi.

Voit olla yhteydessä täyttämällä alla olevan lomakkeen.

Viestisi lähti mallikkaasti matkaan! Olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.
Jokin meni pieleen. Voisitko vielä tarkistaa kentät ja kokeilla uudestaan.